Menu Zavřít

O zákazníky společnosti Dobrá energie se stará systém CRM Leonardo Utility

  • 9. 6. 2022
  • 6 minut čtení

Dobrá energie s.r.o. je stabilní česká společnost, která dodává energii více než 50 000 zákazníkům po celé České republice. Po fúzi se společností EP Energy Trading a.s. se společnost stala z hlediska dodávek největším alternativním dodavatelem energie na českém trhu. Na trhu je již více než 10 let, což svědčí o její oblíbenosti.

Společnost si zakládá na férovém jednání a o své zákazníky se stará na vysoké úrovni. Z tohoto důvodu se společnost rozhodla zavést do svých procesů CRM systém, který posouvá péči o zákazníky na zcela jinou úroveň.

Jak hodnotí zavedení informačního systému CRM Leonardo Utility vedoucí obchodu Tomáš Šmíd? Co to společnosti přineslo a proč si vybrala právě Leonardo Utility, se dozvíte v našem článku.

Pane Šmíde, jak dlouho působíte na energetickém trhu? Co vás přivedlo k energiím?

Mé začátky na trhu s energiemi sahají do roku 2017. Tehdy mě oslovil ke spolupráci můj bývalý kolega. Tato oblast mě oslovila hlavně díky rozmanité klientele a aktivitám, které si lze z obchodního hlediska vyzkoušet. Tak jsem to zkusil a od té doby se v ní pohybuji.

Jak hodnotíte současnou situaci na energetickém trhu?

Jak jsem již naznačil ve své předchozí odpovědi, energetika je velmi zajímavý obor. Ještě před půl rokem bylo možné plánovat dlouho dopředu a mít jasný cíl. Posledních šest měsíců však bylo opravdu velmi náročných. Každý den je jiný, nic se nedá dopředu předvídat, a když si něco naplánujete, druhý den je díky vnějším vlivům všechno úplně jinak. Ale snažím se na to dívat i z pozitivního úhlu. Vše, co se v energetice aktuálně děje, lze přetavit v cenné zkušenosti, a to je k nezaplacení.

Podle jakých kritérií jste vybírali informační systém pro vaši společnost?

Základem pro mě bylo, že jsem přesně věděl, co potřebuji vyřešit a co požaduji od informačního systému, a hledal jsem takový, který by to stoprocentně splňoval. Doporučuji provést analýzu trhu, ze které pak vyplyne jasná volba.

Jaká byla vaše původní očekávání od CRM systému ještě před samotným výběrem dodavatele?

Díval jsem se na to komplexněji a z perspektivy budoucnosti. Od řešení jsem očekával kvalitu zpracování a možnost úprav v průběhu času, protože produkty se neustále vyvíjejí a zdokonalují. Očekával jsem také jasný časový rámec od výběru systému po jeho implementaci a důležité bylo také včasné dodání.

Proč jste si vybrali CRM Leonardo Utility?

CRM Leonardo Utility je řešení, které přesně splňuje požadavky trhu s energiemi a práce s tímto typem zákazníků. Je to jednoduše řešení, které je doslova šité na míru energetickému průmyslu. Vybrali jsme si ji také proto, že kromě splnění všech námi definovaných požadavků nám dodavatel byl schopen dodat vše, co jsme požadovali navíc. Pro mě je velmi důležité mít spolehlivého partnera v podobě dodavatele a mít možnost se na něj kdykoli obrátit. Potřebuji konzultovat různé změny a hledat řešení, a to v ideálním případě v krátkém časovém horizontu.

Vzpomínáte si ještě, jak probíhala samotná realizace?

Ano. Předali jsme dodavateli všechny naše požadavky, vysvětlili, jaké funkce od CRM systému požadujeme, pak jsme to celé společně prošli, dohodli se a proces začal. Testovali jsme, jak se systém chová a kde má mouchy. Jakmile jsme měli tuto část hotovou, uvedli jsme CRM systém do provozu a následovala těžší část, kterou je praxe. S CRM systémem Leonardo Utility pracují stovky lidí a ti nejlépe posoudí, kde je ještě třeba systém doladit a co je třeba změnit. Následovalo tedy kolo úprav. Praxe je prostě nejlepší „vychytávač nedostatků“.

Byly nějaké náročné momenty, které jste museli překonat během implementace a po ní? Zapojení, úroveň interakce mezi klientem a dodavatelem...

Musím říct, že to nebylo vždycky snadné. CRM systém jsme v podstatě stavěli na zelené louce. Mnoho lidí muselo vzájemně spolupracovat, vyžadovalo to hodně času a dobrý management. Především jsme naráželi na rozdílné bezpečnostní standardy našeho IT. Nakonec jsme se ale vždy na všem shodli a každý problém jsme dokázali vyřešit.

Jaké byly začátky po zavedení CRM Leonardo? Jak vaši zaměstnanci přijali CRM Leonardo Utility?

Cílem CRM systému je vše co nejvíce usnadnit a zjednodušit. Mým cílem je, aby v CRM systému nebylo možné udělat chybu a aby jeho používání bylo co nejintuitivnější. Proto si myslím, že pokud zaměstnancům vysvětlíte všechny výhody, které CRM systém firmě přinese, nemohou to přijmout negativně. CRM systém jim šetří čas, snižuje chybovost a poskytuje značnou flexibilitu. Zpočátku může být obtížné si na systém zvyknout, umět ho ihned na 100 % ovládat, ale je to jen otázka času a zvyku. Samozřejmě máme před sebou ještě kus cesty, ale myslím, že jdeme správným směrem.

Jaké jsou hlavní přínosy z  implementace CRM Leonardo Utility? Naplnily se Vaše očekávání?

Ano, mohu říci, že má očekávání byla naplněna. Hlavní výhody vidím v tom, že nám ušetřil čas, zpřehlednil práci s daty, s požadavky zákazníků, rozvázal ruce obchodníkům a mnoho dalšího. Kromě toho si velmi cením toho, že jsem od dodavatele nikdy neslyšel slova jako nemůžeme/to nejde. A co stavím na úplný piedestal, je rychlost a jednoduchost, a to jak při komunikaci s dodavatelem, tak při práci s CRM systémem.

Kdybyste se měl ohlédnout zpět a porovnat období před a po nasazení CRM Leonardo, v čem vidíte největší rozdíly?

Rozhodli jsme se pro CRM systém, protože jsme chtěli ušetřit čas a mít všechna data v elektronické podobě, navíc jsme je chtěli kvalitně a včas zpracovávat. Kdybychom tuto možnost neměli, společnost by se pravděpodobně ocitla vzhůru nohama. Osobně si nedokážu představit, že bychom neměli systém CRM.

Jaké jsou vaše plány do budoucna? Plánujete nějaký rozvoj CRM Leonardo?

Ano, už při prvním zadání, na samém začátku, kdy jsme CRM systém teprve pořizovali, jsme věděli, že budeme CRM dále rozvíjet a rozšiřovat. Nejprve jsme potřebovali CRM pro správu zákazníků a procesů. V současné době pracujeme na online podpisech a dále chceme pracovat na ještě větší automatizaci procesů.

Podobné
články